mari sama-sama mencari mardhotillah~http:/akunabiha.blogspot.com~

awak
si comel & si hensem tuh
mencari mardhotillah
online user
visitors




assalamualaikum korang semua..

pejam celik pejam celik da hampir sebulan kita berpuasa kan.. tinggal 2 hari je lagi nak raya..
korang da buat persiapan raya? baju da beli? rumah da kemas? kuih da buat? langsir da pasang?
bila tiba hari raya mesti masing2 tak sabar kan.. aku pun camtu jugak.. tapi mood nak raya tahun ni kurang la.. kemeriahan raya masa kecik-kecik dulu da hilang.. sekarang dah tak meriah laa..

kalau dulu seminggu nak raya tu,
rumah mesti da kemas..

tapi sekarang 2 hari nak raya,
rumah tak siap kemas lagi..

kalau dulu kuih raya,
mesti buat sendiri..

tapi sekarang,
main beli je..

kalau dulu semiggu nak raya,
mesti sanak-saudara da balek kg..

tapi sekarang menjelang esok raya,
baru nak nampak batang hidung..

aku rindu suasana dulu, dapat bergurau senda, dapat buat kuih sama-sama, dapat main mercun, gaduh berebut duit raya..

tapi sekarang suasana begitu makin berlalu pergi malah mungkin lenyap untuk selama-lamanya..

dalam menikmati kemeriahan nak raya, aku juga sedih sebab ramadhan bakal mengucapkan selamat tinggal, syawal pula mengucapkan selamat datang..

ya Allah, sampaikanlah aku pada ramadhan akan datang..

sekian,
segala yang baik datang dari Allah,
yang buruk datang dari aku,
tapi pada hakikatya kedua-dua datang dari Allah..
wassalam...


0 Comment(s)
Welcome here
Assalamualaikum,jemput la makan jejemput kat blog aku.. ;p
korang jenguk-jenguk la ye


gerenti menarik

usratiey fi jannati

keep being a 'anak manja' haha

my bubbly boo

sayang awak ketat-ketat

hotsetah

studysmart


cbox
FB TW
jangan nak mengutuk aku
letak url betul2
budi bahasa budaya kita
jangan sombong


wishlist
pergi mekah
note 2
najah bi taufiq
cameron highlands



LET'S CLICK!

like me??

peminat aku
stalker aku ler tu